Vzdělávací akce obsahuje témata, která umožní účastníkům získat představu o mentoringu, o jeho principech a postupech a v neposlední řadě o roli mentora ve škole. Naučí se základní postupy, aby byli připraveni poskytovat profesní podporu dalším učitelům. Budou také připraveni na sobě dále pracovat, aby se v mentoringu zlepšovali. Tento vzdělávací program umožňuje získat přehled o dovednostech mentora a jejich uplatnění při mentorské práci. Účastníci dostanou možnost ujasnit si svojí cestu k roli mentora – ve vlastní škole či ve škole jiné.
Konkrétním přínosem činnosti mentora ve škole je schopnost reflexe plánování a průběhu vzdělávání, a tím přispívat ke zlepšování kvality vzdělávání v hodinách. Mentoring je individuální práce s učitelem podle jeho potřeb, která pomáhá rozšiřovat vnímání souvislostí při práci v konkrétní třídě, v konkrétní hodině a je efektivním nástrojem profesního růstu.
Zařazená jsou témata:
– Charakteristiky kvality pedagogické práce – kompetenční model.
– Kritéria dobré učitelské práce, indikátory dobrého pedagogického výkonu.
– Úloha a odpovědnost mentora, kompetence a mentorské dovednosti.
– Vyhodnocení vlastních předpokladů účastníků pro budování role mentora.
– Vztah mentora a mentorovaného, role mentora.
– Principy individuální práce s lidmi – mentorig, koučing, poradenství, terapie. Co je spojuje, co je odlišuje.
– Praktický nácvik aktivního naslouchání a modelu GROW.
– Průběh jednání pro nastavení kontraktu s klientem – co slíbit, co nikoliv. Smlouva.
– Evaluace průběhu a výsledků spolupráce.
– Mentorská sebereflexe, plánování osobního růstu.
ROZSAH a ČAS: 32 vyučovacích hodin, 9:00 – 15:30 hodin (dle dohody)
CENA:12 990 Kč